News

9 septembrie, ora 16 (ora României), este ultimul termen de aplicare pentru granturi mici în cadrul programului Active Citizens Fund România. Organizațiile neguvernamentale pot aplica cu cereri de finanțare pentru granturi de până la 50.000 euro în cadrul următoarelor Apeluri de proiecte:

Pentru a facilita procesul de aplicare și reduce numărul de erori, am elaborat o listă cu cele mai importante aspecte de care organizațiile neguvernamentale trebuie să țină cont atunci când pregătesc cererea de finanțare, dar și înainte de validarea acesteia:

  1. Asigurați-vă că aveți cont deschis pe platforma online de aplicare https://finantaripublice.fdsc.ro, deoarece procesul de aplicare are loc exclusiv online;
  2. În completarea cererii de finanțare, tineți cont de întrebările și sugestiile de completare a fiecărei secțiuni în parte;
  3. Pentru a vă asigura că ați selectat indicatorii specifici proiectului dumneavoastră, vă recomandăm să citiți definiția și modul de măsurare a acestora din Ghidul Indicatorilor de Program ce poate fi descărcat de here;
  4. Respectați limita de caractere în completarea secțiunilor din cererea de finanțare dar, în același timp, asigurați-vă că ați oferit toate informațiile necesare în cadrul acestor secțiuni, mai ales în ceea ce privește descrierea activităților, rezultatelor așteptate și justificarea costurilor de implementare;
  5. Toate secțiunile cererii de finanțare trebuie completate, acordați-le atenție în completare;
  6. În cadrul fiecărui Ghid al Solicitantului există atât Grila de verificare a conformității administrative și a eligibilității, cât și Grila de evaluare tehnică și financiară corespunzătoare Apelului selectat. Înainte de validarea cererii de finanțare, vă recomandăm să verificați în funcție de aceste două Grile proiectul ce urmează a fi depus;
  7. Includeți în buget cheltuieli pentru activitatea de Informare și comunicare și costuri pentru participarea la sesiuni de instruire și întâlniri de program, detalii în Ghidul Solicitanților;
  8. Atunci când completați Anexa 2a – Bugetul proiectului NU ștergeți niciuna dintre foile de lucru (sheets);
  9. Asigurați-vă că bugetul proiectului respectă principiul cost-eficiență;
  10. Asigurați-vă că suma solicitată din cererea de finanțare este aceeași cu suma solicitată din bugetul proiectului;
  11. Înainte de validare, verificați că ați completat și atasat la Cererea de finanțare cele trei documente: declarația de eligibilitate, bugetul proiectului și declarația de parteneriat (dacă proiectul se depune in parteneriat);
  12. Verificați foaia de lucru CORELAȚII + LIMITĂRI din Anexa 2a – Bugetul proiectului înainte de încărcarea bugetului în platformă (nu luați în calcul mesajul care vă anunță că ați depășit procentul aferent sumei solicitate din finanțare);
  13. Este esențial să validați cererea din platforma online înainte de 9 septembrie, ora 16:00 (ora României) pentru a fi luată în considerare.

Detalii despre fiecare Apel și toate documentele necesare sunt disponibile la: https://activecitizensfund.ro/apeluri/, iar pentru întrebări referitoare la granturile mici, ne puteți contacta la apel1@fdsc.ro, apel1.mediu@repf.roapel4@fdsc.ro, apel6@fdsc.ro.