Pe 20 aprilie la ora 16 (ora României) se încheie procesul de aplicare pentru cele 5 apeluri de proiecte în valoare de peste 9 milioane euro, lansate în Runda 2 de finanțare Active Citizens Fund România:
- Apel #2 – Educație și implicare civică
- Apel #3 – Activism civic și advocacy
- Apel #5 – Sprijin strategic pentru drepturile omului și tratament egal
- Apel #7 – Acțiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile
- Apel #8 – Dezvoltarea comunităților rurale interetnice
Pentru a ușura procesul de aplicare și a reduce la minimum numărul de erori, am elaborat o listă cu cele mai importante aspecte de care organizațiile neguvernamentale trebuie să țină cont atunci când aplică și înainte de validarea cererii de finanțare:
- Asigurați-vă că aveți cont deschis pe platforma online de aplicare https://finantaripublice.fdsc.ro, deoarece procesul de aplicare are loc exclusiv online;
- În completarea cererii de finanțare, tineți cont de întrebările și sugestiile de completare a fiecărei secțiuni în parte;
- Pentru a vă asigura că ați selectat indicatorii specifici proiectului dumneavoastră, vă recomandăm să citiți definiția și modul de măsurare a acestora din Ghidul Indicatorilor de Program ce poate fi descărcat de aici;
- Respectați limita de caractere în completarea secțiunilor din cererea de finanțare dar, în același timp, asigurați-vă că ați oferit toate informațiile necesare în cadrul acestor secțiuni, mai ales în ceea ce privește descrierea activităților, rezultatelor așteptate și justificarea costurilor de implementare;
- Toate secțiunile cererii de finanțare trebuie completate, acordați-le atenție în completare;
- În cadrul fiecărui Ghid al Solicitantului există atât Grila de verificare a conformității administrative și a eligibilității, cât și Grila de evaluare tehnică și financiară corespunzătoare Apelului selectat. Înainte de validarea cererii de finanțare, vă recomandăm să verificați în funcție de aceste două Grile proiectul ce urmează a fi depus;
- Includeți în buget cheltuieli pentru activitatea de Informare și comunicare și costuri pentru participarea la sesiuni de instruire și întâlniri de program, detalii în Ghidul Solicitanților;
- Atunci când completați Anexa 2a – Bugetul proiectului NU ștergeți niciuna dintre foile de lucru (sheets);
- Asigurați-vă că bugetul proiectului respectă principiul cost-eficiență;
- Asigurați-vă că suma solicitată din cererea de finanțare este aceeași cu suma solicitată din bugetul proiectului;
- Înainte de validare, verificați că ați completat și atasat la Cererea de finanțare cele trei documente: declarația de eligibilitate, bugetul proiectului și declarația de parteneriat (dacă proiectul se depune in parteneriat);
- Verificați foaia de lucru CORELAȚII + LIMITĂRI din Anexa 2a – Bugetul proiectului înainte de încărcarea bugetului în platformă;
- Este esențial să validați cererea din platforma online înainte de 20 aprilie, ora 16:00 (ora României) pentru a fi luată în considerare.
Detalii despre fiecare Apel lansat în Runda 2 de finanțare și toate documentele necesare sunt disponibile la: https://activecitizensfund.ro/apeluri/ .