Știri

Pe 20 aprilie la ora 16 (ora României) se încheie procesul de aplicare pentru cele 5 apeluri de proiecte în valoare de peste 9 milioane euro, lansate în Runda 2 de finanțare Active Citizens Fund România:

  • Apel #2 – Educație și implicare civică
  • Apel #3 – Activism civic și advocacy
  • Apel #5 – Sprijin strategic pentru drepturile omului și tratament egal
  • Apel #7 – Acțiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile
  • Apel #8 – Dezvoltarea comunităților rurale interetnice

Pentru a ușura procesul de aplicare și a reduce la minimum numărul de erori, am elaborat o listă cu cele mai importante aspecte de care organizațiile neguvernamentale trebuie să țină cont atunci când aplică și înainte de validarea cererii de finanțare:

  • Asigurați-vă că aveți cont deschis pe platforma online de aplicare https://finantaripublice.fdsc.ro, deoarece procesul de aplicare are loc exclusiv online;
  • În completarea cererii de finanțare, tineți cont de întrebările și sugestiile de completare a fiecărei secțiuni în parte;
  • Pentru a vă asigura că ați selectat indicatorii specifici proiectului dumneavoastră, vă recomandăm să citiți definiția și modul de măsurare a acestora din Ghidul Indicatorilor de Program ce poate fi descărcat de aici;
  • Respectați limita de caractere în completarea secțiunilor din cererea de finanțare dar, în același timp, asigurați-vă că ați oferit toate informațiile necesare în cadrul acestor secțiuni, mai ales în ceea ce privește descrierea activităților, rezultatelor așteptate și justificarea costurilor de implementare;
  • Toate secțiunile cererii de finanțare trebuie completate, acordați-le atenție în completare;
  • În cadrul fiecărui Ghid al Solicitantului există atât Grila de verificare a conformității administrative și a eligibilității, cât și Grila de evaluare tehnică și financiară corespunzătoare Apelului selectat. Înainte de validarea cererii de finanțare, vă recomandăm să verificați în funcție de aceste două Grile proiectul ce urmează a fi depus;
  • Includeți în buget cheltuieli pentru activitatea de Informare și comunicare și costuri pentru participarea la sesiuni de instruire și întâlniri de program, detalii în Ghidul Solicitanților;
  • Atunci când completați Anexa 2a – Bugetul proiectului NU ștergeți niciuna dintre foile de lucru (sheets);
  • Asigurați-vă că bugetul proiectului respectă principiul cost-eficiență;
  • Asigurați-vă că suma solicitată din cererea de finanțare este aceeași cu suma solicitată din bugetul proiectului;
  • Înainte de validare, verificați că ați completat și atasat la Cererea de finanțare cele trei documente: declarația de eligibilitate, bugetul proiectului și declarația de parteneriat (dacă proiectul se depune in parteneriat);
  • Verificați foaia de lucru CORELAȚII + LIMITĂRI din Anexa 2a – Bugetul proiectului înainte de încărcarea bugetului în platformă;
  • Este esențial să validați cererea din platforma online înainte de 20 aprilie, ora 16:00 (ora României) pentru a fi luată în considerare.

Detalii despre fiecare Apel lansat în Runda 2 de finanțare și toate documentele necesare sunt disponibile la: https://activecitizensfund.ro/apeluri/ .