Continuăm seria interviurilor marca #Impact3!
De data aceasta am stat de vorbă cu Simona Srebov – program manager Federația „Fundațiile Comunitare din România” (F.F.C.R.). Ea ne-a împărtășit câteva dintre rezultatele pe care le-a avut în urma parcurgerii programului Impact3, dar și provocările cu care s-a confruntat.
La ce ați decis să renunțați sau să schimbați în ceea ce privește măsurarea impactului și comunicarea după participarea la IMPACT3?
Am încetat să credem că putem crește fără să comunicăm eficient cu donatorii/ finanțatorii, cu comunitatea din care facem parte, cu alte ONG-uri. Nu ne putem face din nume un renume doar prin word of mouth și să avem așteptarea că ne vor trage finanțatorii de mână să ne sprijine proiectele. De asemenea, nu ne mai este „frică” de date, să le colectăm, să le interpretăm, și să ne bazăm concluziile pe ele.
Ce ați decis să începeți în privința măsurării și comunicării impactului după participarea la programul IMPACT3?
Acum simțim că am început cu adevărat să creștem! Săptămânile astea ne axăm pe crearea strategiei de comunicare, chiar și pe un „manual de brand”, și ne regândim și refacem site-ul și materialele de promovare.
Ce ați decis că trebuie să continue în privința măsurării și comunicării impactului după participarea la program?
Continuăm să consolidăm capacitatea echipei, lucrăm la instrumente (sau adaptarea unor resurse) de colectare și analizare a datelor și facem „partner-raising” pentru anumite proiecte pe care acum avem curajul și know-how-ul necesare pentru a le scoate de la naftalină și a le da viață.
3 motive pentru care recomandați altor ONG-uri să participe la programul IMPACT3?
Networking! Lucrurile merg infinit mai simplu la puterea împreună. Cu o parte dintre colegi am legat parteneriate deja, ba chiar am scris (și finanțat) proiecte împreună.
Mentorat! Am simțit uneori că ceilalți colegi, cât și gazdele programului, aveau mai mare încredere în noi și în misiunea noastră decât aveam noi însele. Asta ne-a dat aripi și puterea să scriem proiecte mai ambițioase, să ne punem ordine și coerență în gânduri și planuri și să obținem mai ușor acces la surse (variate) de finanțare.
Know How! Investiția este de timp, și se întoarce înzecit spre organizație (și deci și spre beneficiari) prin toate cunoștințele și resursele pe care le vei dobândi pe parcursul programului. Și să nu uităm de voie bună, plus faptul că interacționezi cu alte suflete care sunt din și în aceeași poveste ca tine.