Continuăm seria interviurilor marca #Impact3!
De data aceasta am stat de vorbă cu Kinga Nagy – specialistă comunicare Asociația „Yuppi Camp”. Ea ne-a împărtășit câteva dintre rezultatele pe care le-a avut în urma parcurgerii programului Impact3, dar și provocările cu care s-a confruntat.
La ce ați decis să renunțați sau să schimbați în ceea ce privește măsurarea impactului și comunicarea după participarea la IMPACT3?
Atât în comunicare, cât și în viața de zi cu zi a organizației, ne propunem să renunțăm la ideea că impactul cantitativ este mai ușor de înțeles și perceput ca mai important decât cel calitativ. Impactul adus vieții beneficiarilor noștri se măsoară și contează și din perspectiva calității. Prin taberele noastre, inițiem un proces de schimbare cu un impact enorm. Ajutăm oamenii să înceapă un nou drum, să depășească barierele, să vorbească, să se apropie de alții, să se cațere pe ziduri. Îi încurajăm să încerce lucruri noi, iar dacă pleacă cu convingerea că sunt capabili să facă orice, impactul nostru este semnificativ și nu se poate cuantifica. Atât cifrele, cât și emoțiile sunt importante.
Ce ați decis să începeți în privința măsurării și comunicării impactului după participarea la programul IMPACT3?
În cadrul workshop-ului de comunicare, am realizat că, deși pare evident, este important să vorbim despre ceea ce se întâmplă în culise. Puține lucruri sunt intuitiv înțelese de către toată lumea.
Am început să discutăm despre activitățile noastre atunci când nu se întâmplă nimic, conștientizând că nu stăm niciodată degeaba. Desfășurăm numeroase activități, iar acum este momentul să vorbim mai des și mai detaliat despre ceea ce facem.
De exemplu, la câteva zile după workshop, am fost motivată de această conștientizare și am scris pe rețelele de socializare despre recrutarea de voluntari, strângerea de fonduri, discuții cu firmele, voluntarii și organizarea echipei – transparentizarea eforturilor noastre, pentru că unele lucruri care par banale sunt, de fapt, semnificative.
Deși comunicăm constant nu am detaliat niciodată concret ce și cum facem și la ce ne pregătim. Informațiile din viața organizației aduc diversitate și vigoare.
Ce ați decis că trebuie să continue în privința măsurării și comunicării impactului după participarea la program?
Împreună cu echipa noastră, continuăm să rămânem transparenți și depunem eforturi susținute pentru a oferi copiilor cu boli cronice o șansă la terapie prin experiență. Luăm în serios și tratăm cu atenție toate informațiile primite de la participanți, având grijă să ne ocupăm de fiecare persoană în parte, deoarece oamenii și persoanele vulnerabile sunt mai mult decât simple date. Dorim să știe că atât datele, cât și ei înșiși sunt în siguranță cu noi. Vom continua să împărtășim povești despre beneficiari și vom arăta impactul nostru acolo unde el e cel mai adevărat: în viețile oamenilor care vin spre noi.
3 motive pentru care recomandați altor ONG-uri să participe la programul IMPACT3?
Participarea la IMPACT 3 ajută la identificarea și transformarea punctelor slabe. Am identificat barierele în atingerea obiectivelor și am obținut un ghid concret despre cum să le tratăm și să le depășim. Ne-a fost de ajutor pentru că am descoperit soluții noi pentru problemele vechi în zona de impact. A primit de la facilitatorii FDSC o perspectivă mai largă asupra cadrului legal, atât teoretic, cât și practic, legat de impact și funcționarea organizației. Considerăm că IMPACT 3 este o bună investiție de timp pentru dezvoltarea organizației.